SKOLEPAKKER

Skolepakker er Skanderborg Ungdomsskoles bidrag til den åbne skole, og tilbuddene sigter på at være udfordrende og i bredeste forstand kompetenceudviklende for den enkelte elev og samtidig fremmende for det sociale fællesskab i klassen.

Skolepakker kan bookes gratis i dagstimerne af klassens lærere, og er i de fleste tilfælde målrettet klasser på 7. - 9. årgang. Ungdomsskolen stiller hver gang med undervisere, undervisningsmateriale og udstyr.

Med skolepakker kan eleverne bl.a. stifte bekendtskab med vores outdoorafdeling, og f.eks. komme en dag i kajak eller på mountainbiketur.

De kan også få indsigt i FabLab der rummer moderne teknologier til opfindelse og opdagelse.

Vores nyeste skud på stammen indenfor skolepakker er ByggeLab, hvor skolerne kan booke besøg af vores velindrettede ByggeLab-bil fyldt med værktøj, materialer og spændende læringsforløb.

Eneste udgift for de deltagende klasser er transport til undervisningsstedet og mad under aktiviteten.

Desuden stiller skolerne med lærerbemanding tilhørende den fremmødte klasse.

Har I spørgsmål eller ønsker til skolepakkerne, er I meget velkomne til at kontakte Ungdomsskolen, Michael Stevens på michael.stevens@skanderborg.dk eller på 40146940

Vi åbnede op for nye skolepakketilbud d. 10. juni 2024 kl. 8.00

En dag i kajak
En dag på mountainbike