Røgfri skole

Røgfri skoletid for skoleelever pr. 1. august 2019

Skanderborg ungdomsskole er en del af røgfri skoletid for skoleelever i Skanderborg Kommune. Røgfri skoletid betyder, at ungdomsskolens elever ikke må ryge i skoletiden, hverken på eller uden for skolens område. Det inkluderer alle former for tobaksvarer, herunder snus og tyggetobak, samt e-cigaretter.

Skoletiden er også på vej til og fra skolen, i pauser, mellem- og fritimer og på vej til og fra aktiviteter på andre matrikler. Lejrskoler, studieture og andre ungdomsskolerelaterede arrangementer er ligeledes skoletid.

Hvis røgfri skoletid ikke overholdes, indleder vi en dialog med elev og forældre.

Røgfri arbejdstid for ansatte i Skanderborg Kommune

Byrådet vedtog den 27. marts 2019 at indføre røgfri arbejdstid for alle ansatte i Skanderborg Kommune pr. 1. januar 2020.

Røgfri arbejdstid gælder også, når man deltager i eksterne møder, kurser, uddannelse og konferencer samt ved sociale arrangementer og personalefester på skolens område. Herudover gælder røgfri arbejdstid udenfor normal arbejdstid i forbindelse med fx lejrskoler og personaledage.